Mabuk

Selepas seminggu aku disahkan mengandung oleh doktor, mulalah cabaran dalam hidup aku. Dari mual-mual biasa ke muntah teruk sampai masuk air. Badan aku lembik sangat. Dulu kalau tak makan nasi, aku akan muntah. Terbalik. Sekarang makan nasi mesti aku muntah. Tak boleh nak telan langsung. Kena cari alternatif lain untuk makan bagi kenyang. Kalau aku tak fikirkan yang aku mengandung, memang aku taknak makan. Tapi disebabkan kesiankan anak yang bakal membesar dengan sihat dalam perut ni, aku kuatkan semangat untuk makan. Doktor cakap "biar 10 awak makan dan 9 yang keluar, sekurang-kurangnya 1 masih tinggal untuk kandungan awak." Baiklah encik Doktor.

Selain tu aku tak boleh bau asap rokok, kalau bau mesti aku nak muntah. Tapi baik lah tu untuk kandungan aku kan. Bau perfume yang melampau pun aku tak boleh. Ada la jiran yang menyewa rumah aku ni. Indon. Asal keluar je dari rumah, bau dia sampai ke dapur rumah aku. Wangi gila. Berapa botol perfume agaknya dia sembur. Ke mandi perfume. Adoi.... Kalau aku nampak dia, cepat-cepat aku lari masuk bilik... Hahaha..

Disebabkan benda macamni, aku dah create 1 surat untuk bagi kat boss aku. Surat Cuti Tanpa Gaji. Konon nak cuti dan berehat. Anak pertamakan. Tapi melihat keadaan aku 2-3 hari ni macam okay, so aku decide untuk hold dulu surat tu. Sayang juga duit tu kan. Yelah, lepas ni aku akan memerlukan duit yang banyak. Nak Raya lagi. Pastu bersalin lagi. Lepas bersalin nak guna duit lagi untuk masa depan baby. So dari sekaranglah aku kena saving. Hurrmm..

Demi Amanah yang Allah SWT kurniakan ni. InsyaAllah aku akan cuba kuatkan semangat. Baru seorang. Kata nak 5 orang kan.. Eh.. hehehehe...



P/S : Harap aku kuat dan baby ni sihat. Korang doakan la yer..

No comments:

Pink Cherry