Bercuti di Janda Baik, Pahang

Dah 2 tahun office aku tak buat Company Trip. So 2 tahun juga lah aku tak pergi bercuti. Bukan tak boleh pergi sendiri. Tapi En. Suami busy sangat. So bila weekend or cuti je aku duduk memerap rumah mak aku. Tak pun aku ajak mak aku pergi Giant Batu Caves tu cuci-cuci mata. Kesian kan aku.. Hahah.. Takpelah, asalkan dapat bawa Umar melihat dunia luar walau takat kat Gombak tu je.

Sebenarnya nak pergi Janda Baik ni dah banyak kali plan. Tapi manjang tak jadi. Kebetulan duit buat Tournament Bowling tu ada, so aku decide dengan Engineer merangkap pengurus percutian (En. Syaril) kita terus plan pergi ke Janda Baik. Siapa nak pergi bagi nama cepat dan yang taknak pergi takyah pergi. Dalam seminggu punya perancangan, booking chalet, cari tarikh yang sesuai, apa aktiviti yang nak buat, akhirnya menjadi. So kami pilih tarikh 18/1/2014 - 19/1/2014. Kami bincang dari bulan December 2013 lagi. Tarikh ni je yang kosong.

Antara chalet yang ada kat Pulau Santap, Janda Baik.

Dalam sebulan tu juga aku pujuk En. Suami ajak dia pergi. Macam-macam alasan yang dia bagi. Antaranya sebab anak kecil lagi, kawasan tu hutan, tak bahaya ke bawa budak kecil? Hello sayang, kat sana memang hutan, tapi banyak kawasan perumahan. Bukan macam kat Ulu Yam tu. Memang takde rumah orang pun. Adoi la En. Suami. Nasib lah dia nak pergi juga setelah dipujuk dan dengan SYARAT tak tidur sana. Maksudnya lepas habis aktiviti, terus balik Gombak. Aku setuju asal dapat bercuti dengan officemate aku.

Sampai sana kami disajikan dengan buah manggis dan durian. Kebetulan kat sana tengah musim. Petang pula makan kuih-muih campur buah durian dan manggis lagi. Sambil tu sesiapa yang nak mandi sungai boleh lah berendam dalam sungai. Malam ada aktiviti BBQ. Macam-macam makanan yang ada. Kambing, ayam, sosej, daging burger, nasi goreng dan bihun goreng. Ambik kau, makanlah sampai muntah. Selepas tu ada sesi Pertandingan Karaoke, Tukar Hadiah dan Tiru Gaya. Memang seronok sangat. En. Suami ada masuk Pertandingan Karaoke dan MENANG okay. Tempat pertama lagi tu. Hadiah takdelah besar sangat. Hamper dan wang tunai RM100. Okay la tu kan. Untuk suka-suka aje. Sekurang-kurangnya En. Suami tak serik ikut office aku pergi bercuti next time.

Antara aktiviti yang sempat dirakam.

Yang bestnye En. Suami SETUJU untuk tidur kat sana. Nasib memang aku ambil bilik mengenangkan ada anak kecil. Dan Alhamdulillah Umar tak meragam sewaktu kat sana. Dia seronok sebab ramai orang nak gomol dia. So next time boleh bawa Umar bercuti lagi.

Umar berendam main air. Orang dah menggigil, dia relax je.
Ni aktiviti besoknya sebelum check out. Semua orang mandi sungai, so aku pun bawa Umar mandi juga la kan. Biar dia merasa. Nasib dia okay. Nak main air sendiri. Tak nangis.

Okaylah, harap next time ada aktiviti macam ni lagi bagi mengeratkan hubungan kami satu office. Dan untuk pengetahuan, bos-bos tak tau pun percutian kami ni. Sebab kami boikot. Yelah, taknak buat Company trip untuk kami kan.. hhihih.. So kami buat untuk kami-kami je..





No comments:

Pink Cherry