Pengalaman Pregnant : Trimester Pertama

Wahh.. tajuk nye pun dah macam poyo kan..

Sori la yer coz i dah lama tak update blog ni. Macam-macam perkara yang dah aku alami sepanjang aku pregnant ni sampai aku malas nak update.

Untuk pengetahuan kawan-kawan blogger, sepanjang bulan puasa aku bercuti tanpa gaji selama sebulan. Sebabnya aku tak tahan muntah-muntah sepanjang masa. Jadi surat yang aku dah create untuk boss aku tu selamat sampai dan diluluskan. Okey, setiap orang yang pregnant mengalami macam-macam perkara sama ada yang best atau tak best. Itu bergantung pada diri kita sendiri untuk tanganinya. Macam aku yang cengeng dan lembik ni, memang payahla kan... Ni antara yang aku alami sepanjang sebulan aku bercuti

1) Selama sebulan berpuasa, aku memang tak puasa langsung sebab aku muntah-muntah teruk. (Dah cuba separuh hari tapi hampess)
2) Sebulan tu juga dah 2 kali aku dimasukkan air. (1st masa hari kedua puasa dan 2nd aku masuk wad kat Damansara Damai Medical Center. Ni lagi 2 hari nak raya. Habis duit laki aku sebab ni hospital pakar)
3) Berat badan aku turun 4kg sekaligus. (Sebab aku memang tak lalu makan, telan nasi pun dah rasa telan pasir)
4) Aku alah kepada bau asap rokok, kenderaan, sampah, bau tumisan dan bau masakan. (Lagi bau kedai makan cina. Memang muntah tanpa dapat ditahan-tahan)
5) Disebabkan alah bau asap rokok dan kenderaan, aku dah tak keluar dengan En. Suami untuk pergi minum atau jalan-jalan. (Sebab kawan-kawan dia hisap rokok.)
6) Aku tak boleh minum kopi dan nescafe. Hanya minum susu, jus buah, yogurt dan MILO.
7) Aku tak suka jumpa orang. Hidup aku hanya dalam rumah dan bilik. (Rimas sangat)
8) Aku malas mandi dan tak suka bersolek. boleh? Aku tak tau kenapa aku boleh jadi macamni. PEMALAS sangatttt...
9) Aku suka sangat tidur walau keadaan bising. (Sebelum pregnant, bunyi orang berjalan pun tak boleh. Sekarang, orang tengah renovate rumah aku boleh tidur... Giler.)
10) Aku sangat sensitive. Senang sangat sentap dan menangis.. Ni normal kot bagi orang preggy..

Sekarang ni aku dah masuk 14minggu. Harap masuk minggu ke 16 nanti aku okaylah.. Sekian, ini saja yang aku dapat share, sebab mood aku memang ke laut lah kan..


No comments:

Pink Cherry