Umar Allergic lagi

Semalam aku ada post pasal makanan Umar selepas dia 6 bulan. Dari hari Selasa sampai semalam (Khamis), aku tukar kepada ikan salmon + broccoli + nasi. Dalam 2 hari tu dia nampak okay je. Takde apa2 perubahan. Makan selera je. Tapi semalam, masa En. Suami nak tidurkan Umar pukul 8.00pm tu, dia nangis2 macam kena pukul. Memberontak bagai. Aku yang tengah makan ni pun laju2 kunyah. Tetiba sakit perut pula, terus "membuang" kat toilet. Umar still menangis lagi. Aku dah tak sedap hati. Tengok badan dia dah start naik bintik2 merah macam ruam. Telinga, muka dan leher pun sama. Aku dah takut. Letak ubat ruam dulu. Lepastu En. Suami decide untuk bawa Umar pergi klinik. Aku cuma risau dia kena Chicken Pox jer.


Dalam kereta dia diam pula. Sabar je la anak bujang seorang ni. Sampai klinik, doctor tanya kenapa? Aku cerita la pasal makanan Umar. So doctor decide Umar Allergic. Tak tau sama ada ikan salmon atau broccoli. Aku tanya juga pasal Chicken Pox tu. Doctor cakap kalau Chicken Pox tu mesti anak aku akan demam. Tapi Umar tak demam. Lega juga la aku. Dapatla ubat cream untuk sapu kat ruam tu.


Malam tu Umar tak berapa nak selesa tidur. Asyik merengek dan menggaru je kerja dia. Kesian aku tangok. Sampai aku pun tak lena tidur.


SO aku kena stop bagi ikan salmon. Sebab aku rasa tak mungkin broccoli tu. Ke macam mana?? Sebab mengikut info yang aku dapat dalam blog Dr. Zubaidi, ikan salmon mengandugi kandungan histamine yang tinggi dan boleh menyebabkan allergic pada bayi.




Hari ini aku follow balik makanan sebelum ni, ayam + carrot + nasi. Kesian Umar..



No comments:

Pink Cherry