Aku tak faham


Aku betul-betul tak faham bila:


Situasi 1: Pekerja lama

Kau kata kau dah kerja lama. kau dah tahu semua pasal company. kenapa bila aku tanya mengenai projek-projek lama, pasal office kau cakap tak tahu bila bercakap semua tahu, tapi bila disuruh semua tak tahu la, lupa la. habis apa guna kau kerja lama-lama kat sini kalau kau tak tahu apa-apa? bila bab kenaikan gaji atau bonus, kau lah pekerja lama dan patut dapat lebih. tapi bila bab suruh buat kerja, kenapa kau tak tahu, kau tak ingat..


Situasi 2 : Professional

Aku paling meluat bila hal-hal personal yang mengganggu emosi, kau bawa masuk sampai ke office. Be Professional, please. kalau kau gaduh dengan suami ker,boyfriends, bini, nenek, datuk atau sesiapun. tolonglah kau tinggal kan emosi kau tu kat rumah. tak perlu la kau bawa emosi kau tu sampai ke office. Bermasam muka dengan semua orang, bila tanya kau nak melenting. Apa, kau ingat semua orang takde masalah sendiri ke? Semua orang ada masalah masing-masing. cuma diorang tu professional. tahu nak tangani masalah tu sendiri. tak perlu la nak buat-buat muka masam kau kat orang lain yang tak tahu apa-apa masalah kau. dan tak pernah ingin tahu apa masalah kau yang konon rumit sangat tu.










P/S : Siapa pun kau, aku tak kisah dan aku tak ingin nak tahu siapa kau. sebab takde kepentingan dalam diari hidup aku.

No comments:

Pink Cherry