Isu Semasa : Simbah Asid

Aku buka FB dan ada orang post di wall entri ini:

“Kami menerima maklumat yang sekarang ni ada kejadian 2 lelaki india menaiki motosikal sengaja menyimbah asid ke muka wanita-wanita cantik yang mereka jumpai. Antara sasaran mereka di Brickfrields, Jln Bukit Bintang, Jln Pudu dan Bangsar. Sejauh kebenaran hal ini tidak dapat dipastikan, apa yang pasti tak salah jika kita sentiasa berhati-hati. Tiada apa yang rugi. (pakai purdah confirm selamat!)”

Di TV3

“Suspek berbadan gempal dan berkulit gelap. Menaiki motosikal. Suspek melakukan jenayah ini pada wanita melayu”.

-gambar suspek simbah asid-

Simbah asid??Wadehel benda ni?? Jenayah simbah asid ini makin berluasa. Jenayah kejam dan tak berhati perut. Dan meninggalkan kesan trauma pada mangsa.So scary right?Takde keje ke mereka2 ni? Apa salah wanita2 cantik diluar sana tu? Setakat ini dah 22 orang menjadi mangsa.

Menakutkan betul. Kenapa perlu mereka ni berbuat demikian (ayat skema)? Banyak lagi benda lain yang boleh kita buat. Apa motif mereka yer? DENDAM? PERKAUMAN?MASALAH MENTAL? Kenapa mesti wanita yang cantik dan MELAYU. Polis masih lagi menyiasat dan meningkatkan kawalan. Semoga manusia yang tak berhati perut ini dapat ditangkap dan dijatuhi hukuman yang setimpal

Diharap wanita2 di luar sana sentiasa berhati2. Dijauhi dari perkara yang tak di ingini.



P/S : Menakutkan. Takut pula nak keluar sorang2..

No comments:

Pink Cherry