Stamina

Semalam ada game badminton friendly dengan Ihsan Team.
Dari pukul 8mlm – 11mlm. bukan main lagi aku main. Padahal bukan nye aku main dengan Ihsan Team pun. Aku main dengan budak opis aku jer.. hahah..

Malu la nak main dengan dorang. Aku bukan terror pun main badminton ni. Kalo takat nak main dengan adik2 aku boleh la..Yela, aku memang pemalu sebenarnya. Semenjak umur dah naik ni (sejak couple dengan zaman sebenarnya). Aku jadi malu dengan lelaki. Dulu tak pun macamtu. Haisss.. macam la aku takde hidung. Mulut aku herot ke? Macam la aku ni cantik sangat.. Cuma perasaan aku je macamtu. Tapi kalo aku kenal takpe, takde la perasaan macamtu.

-Gaya je lebih

Ok.. ok.. berbalik pasal badminton tadi. Aku ni dah lama tak exercise katakan. Abis peluh jantan aku kuar. Dah macam orang mandi pun ada. Basah baju dan rambut aku. Mengigil2 badan aku. Rasa macam nak tercabut tangan. Penat oiii usah nak dikata. Tak sampai sejam pun aku pukul shuttle tu. Nampak sangat stamina aku lemah. Ni tak boleh jadi. Lom kawin dan tua lagi dik non oi aku dah tak larat. Alamatnye aku kena la jogging this week. ( tapi macam tak leh je coz jerebu teruk kat luar ni. Kang aku lak semput).. hurrrmm, alasan. Apa2 pun aku kena gak bersenam. So dalam pukul 9.30mlm aku nak balik. Tak larat sangat.

-setelah penat bermain badminton-

Sampai rumah, aku suruh adik ipar aku tampal koyok kat belakang aku. Heh, main kejap je. Sakit mengalahkan aku lawan Chong Wei lak.. kelakar..

________________________________________

Bangun tidur pagi tadi.. aduhai, sakitnye badan aku. Rasa macam melekat je kat tilam. Amik handphone. “Eppy, aku el halfday. Badan aku sakit. Nak urut dengan nenek aku jap”…. Suka2 je kan.

Aku try sambung tidur balik. Mak aku lak leh layan lagu era 60-an. So aku bangun dan mandi. Siap2 terus pergi kerja

-aku dari belakang (gemuknye aku T_T)-


P/s : Dalam hati “Come on Jue, baru sikit je. Ko muda lagi kan”

1 comment:

-budakmusyuk- said...

asal lak mcm2 type font ni.. adoiyai

Pink Cherry