Aku marah tapi tak tau nak marah siapa

 Ini bukan cerita pasal aku pregnant yer. Harini aku selit-selit cerita lain lak.

Masa bulan puasa haritu mak aku ada deal dengan kawan lelaki anak buah dia pasal nak tukar tayar dan rim kereta proton second-hand. Dia cakap ada semua benda. Siap nak bagi free sit dan cover lampu kereta sekali. Almaklumlah benda orang dah kasi free kan. So kami terima je la. Malam tu dia datang dan bawa kereta mak aku ke bengkel. Dia cakap esok pagi dia hantar. Paling lama 2hari. Yang mak aku ni percaya sangat dengan orang, dia pergi bayar habis. Patutnya bayarla separuh dulu dan bila siap nanti bayar habis kan.

Okay, 2hari pastu dia hantar la kereta mak aku. Korang tau, tayar dan rim dorang tak tukar sebab kononnya tetiba takde stok/size. Yang dia tukar benda free tu je. Apa perasaan korang? Duit dah bayar habis ni. Tapi barang yang sepatutnya ditukar tak tukar. Mak aku nak bawa kereta tu balik raya. Nak la safety kan. Jalan jauh. Tapi hampa.. Bila aku call dan mesej, dia cakap lepas raya dia buat balik. Hello, kitaorang nak balik raya. Kalau lepas raya apa kejadahnya?? Duit dah bayar kan, so takleh kata apa.


Harini aku mesej dia balik untuk remind suruh dia ganti duit mak aku. So kita tengok apa kesudahannya. Hati aku memang sakitlah sebab aku kesiankan mak aku. Duit dia susah payah bangun pagi-pagi buat kuih dan jual. Last-last kena tipu. Tapi sakit hati yang terpaksa aku pendamkan sebab salah mak aku juga. Yelah percaya kat orang senang-senang je. Takkan aku nak marah mak aku pulakkan.. Adoi.. Tensen mak nok.. Sekarang ni aku rasa macam nak pergi je pukul budak tu. *ganas tak aku* Tapi aku malas nak besarkan hal ni *padahal takut*

p/s : Wait and see

No comments:

Pink Cherry