Pengalaman Pregnant : Makan & Makanan

Sekarang aku pregnant, so entry aku mesti pasal pregnant. Sorry la yer, buat masa sekarang dan 5 bulan akan datang aku akan cerita pasal pregnant je la. Kalau ada anak mesti pasal anak kan? Hehehe.. So sila jangan muntah okay. Kalau muntah juga, baik korang gi cek, mana tau korang pun pregnant macam aku.. heheheh..

Sejak dari awal aku pregnant, aku memang takde selera langsung untuk makan. Aku makan pun sebab memikirkan anak yang aku kandungkan. Kesian kat baby, kalau tak makan, baby mesti tak besar, nanti takde khasiat yang dia dapat serap, baby lapar. So aku gagahkan diri untuk makan demi zuriat yang tercinta.

Sekarang ni, bila aku tengok gambar makanan je aku rasa nak muntah. Padahal gambar je kot. Bukan aku makan. Kalau buka blog orang, orang bukan main lagi kata makan kat situ sini sedap, makanan ni sedap giler. Yang aku pula, bila gambar makanan je aku scroll ke bawah laju-laju. Hahah.. Sorry la yer pada blogger yang beriya-iya cerita pasal makanan/masakan korang. Aku memang baca, tapi sampai kat gambar aku tak tengok. Aku takut tetiba aku muntah depan PC ni kang.

Pastu bab makan lak, dahla aku memang slow masa makan. Masa pregnant ni lagi slow. Lagi-lagi time makan lauk yang bersambal/cili. Dari 15minit ke sejam duk makan sambil pilih biji dan hampas cili. Giler kan. Kadang-kadang tu kalau makan kat luar, kesian kat En. Suami menunggu aku makan. Padahal makan roti canai sekeping je. Bukan main lagi minta kuah banjir siap sambal, kuah dal dan kari campur sekali. Sebab tu bila hari minggu atau malam En. Suami ajak makan kedai mamak aku suruh dia tapau je. Kesian kat dia.. HEhehe..

Korang mesti tertanya-tanya kan kenapa aku pilih biji dan hampas cili tu. Sebenarnya masa aku teruk muntah-muntah dulu, tekak aku luka. Asal muntah je mesti berdarah. So kesan dari luka tu macam ada parutla doktor cakap. Aku akan rasa tak selesa atau macam ada benda tersangkut kat tekak aku. Tu yang membuatkan aku rasa nak muntah je. Bila makan sambal je, mesti aku rasa tak selesa. Sebab tu aku kurangkan makan sambal. Tapi sebenarnya bukan kata makan lauk sambal je, kacang, nasi dan oat pun sama gak.. huhuhu.. aku kan mengada dan lembik.. *ngata diri sendiri*

Sekian, aku tempekkan juga gambar makanan untuk tatapan semua.. heheheh..

-makanan favorite aku time pregnant-



No comments:

Pink Cherry