Kod E Tak Semestinya Lemak Babi Atau Tak Halal

Ingat tak dulu aku ada post pasal Lemak Babi? Tadi aku tengok ada comment yang perlu aku approve sebelum publish.


Kat Malaysia ni, tak semua produk yang ada Kod E tu adalah lemak babi atau bahan berasas tumbuhan yang tak halal untuk kita umat Islam. Sebab selalunya Kod E ni dijadikan bahan rujukan bagi umat Islam yang berada di luar negara, untuk menentukan sesuatu produk makanan itu halal atau tak. (Kalau aku salah tolong betulkan yer). So sebelum kita judge sesuatu produk makanan, adalah lebih baik kita confirm dulu kesahihan produk tersebut. Tetapi tak salah bagi kita umat Islam ni untuk berasa was-was pada sesuatu produk tu. Sebab adalah menjadi kewajipan kita mencari yang HALAL. Wajib okay. Sebab makanan yang halal itulah yang akan menjadi sebahagian darah daging kita. Membentuk peribadi dan zuriat kita di masa akan datang. (Cewahh... skema sangat)

Korang boleh baca info pasal Kod E kat SINI okay.


P/S : Entry aku yang sangat pendek utk kali ini

No comments:

Pink Cherry