Pengalaman Pregnant : Aktiviti Hari Minggu..

Bermula dengan hari Sabtu. Macam biasa, bangun lewat dalam pukul 11am. Basuh muka, gosok gigi dan breakfast (eh, dah pukul 11am pun masih breakfast?). Pastu masuk baju dalam washing machine dan basuh. Sambil tu lipat kain baju yang bertimbun (minggu lepas punya baju yang kering). Makan tengahari. Relax kejap sambil tengok cerita hindustan. Kalau hero atau heroin tak best, masuk bilik dan tidur... hehehe.. Bangun dan minum petang. Pastu baru mandi. (Boleh? Dah petang baru mandi.. kan aku cakap masa aku preggy ni aku malas mandi.. jangan kutuk aku okay). Tunggu En. Suami balik kerja. Dia mandi dan makan malam pulak. Pastu pergi rumah Mak Mertua. Lepak-lepak dengan adik-beradik ipar, ipar duai dan anak buah bagai sambil makan. Pukul 12.00 malam balik. Sebelum balik singgah mana-mana kedai untuk beli makanan tengah malam aku. (Makan je kerja aku sejak elok dari alahan ni). Lepas makan tidur.

Ahad, bangun lewat juga. Tapi awal sikit dari hari Sabtu. Pukul 10am.. Sejam je kan.. takde beza pun. Breakfast dan mandi. Hari Ahad aku mandi awal sikitla... Tunggu makan tengahari pastu ajak En. Suami pergi jalan ke, pasar ke atau shopping mall.. Kalau ada kenduri kahwin, pergi kenduri la kan. Balik, lepastu tidur. Bangun dan minum petang. Malam tengok cerita menarik kat TV sambil dinner. Sepanjang 5 bulan aku preggy ni aku memang JARANG masak. Nasib duduk dengan My Mum. Kalau tak makan kat luar la aku laki bini...

Macamtu lah rutin harian aku sepanjang aku ngandung ni.. Tapi takde beza juga masa tak ngandung. Cuma aku jarang tidur dan kurang makan masa weekend la...

Minggu ni aku kena attend wedding BFF aku. Macam biasa, bangun tidur breakfast dulu. Pastu baru mandi. Siap-siap dan gerak ke kenduri dia. Ni kawan baik aku masa ambil Diploma dulu. Sama-sama course. Masa mula-mula sebelum kawan, kami bermusuh sebab dia ingat aku rampas BF dia. Aku memang rapat dengan BF dia tapi hanya sebagai kawan baik je la. Dia salah anggap dan selalu gaduh dengan BF dia. Aku tak sampai hati ajak dia jumpa untuk bincang. Dia, bf dia dan aku. Aku terus-terang hubungan aku dengan BF dia. Akhirnya kami jadi kawan baik sampai sekarang.. Hikmah sebalik tu kan.. Kawan pergi makan, shopping, suka duka, tempat luah perasaan bagai..

Dia memang seorang yang cantik dan tinggi macam model. Bila aku jalan sebelah dia je aku rasa aku ni sangat katik okay.. Suami dia pun tinggi macam dia. Sangatlah sepadan. Dia tak kahwin dengan BF dia dulu, tapi dengan orang lain.. Heheh.. takde jodoh kan.. Ni gambar masa kenduri dia.



- bergambar bersama bunting yang menyambut kedatangan tetamu -

 - En. Suami pun nak bergambar sama sambil menunjuk doorgift dia -

- ni lah pasangan pengantin tu. cantikkan BFF aku -

- Tinggi tak dia.. tambah dengan heel 3inch dia -

 - gadis bunga..heheh.. yang cantik manis ni adik BFF aku -

Lepas kenyang makan, aku ajak En. Suami pergi jalan-jalan. Malas nak balik rumah terus. So En. Suami decide nak gi Wangsa Walk. Sampai je sana aku teringat nak beli barang-barang dapur sikit. So singgahlah Cold Storage. Mahal lak barang-barang kat sini. Beza gila kot dengan NSK.. Tapi disebabkan aku malas dah nak singgah mana-mana lagi, aku beli juga barang kat situ. Jalan-jalan terjumpa lak barang-barang untuk sambut Halloween. Aku tak sambut yer perayaan ni. Just bergambar je dengan menatang tuh.. hehehe

- Hahaha.. akulah yang berkuasa... -






P/S : Semenjak aku dah tak alah/muntah ni, setiap weekend je aku ajak En. Suami gi jalan-jalan..

1 comment:

nurul said...

suka pakai dress??jom singgah cni
www.dresslover84.blogspot.com

Pink Cherry