37 minggu


Lagi dekat nak bersalin, lagi banyak post aku pasal waktu-waktu aku menunggu kelahiran. Takut gak tapi aku tawakal je pada Dia yang menentukan segalaNya. Sakit bersalin setiap orang tak sama. Ada yang cakap sakit sangat, ada yang cakap tak sakit. Redha je la.. Sekejap je dah 37 minggu. Kalau diikut kiraan 37 minggu bersamaan 9 bulan 7 hari kan? Ikut due date lambat lagi. 13 Mac 2013. So tunggu je la. Tapi aku selalu cakap dengan anak aku, kalau nak keluar, biarlah ayahnya ada bersama. Senang, takdelah aku menyusahkan semua orang. Lagi-lagi kalau kat office. Aku taknak menyusahkan officemate aku. Banyak lagi kerja yang diorang nak buat dari handle aku yang dah nak terberanak nanti.

Semalam check-up pun nurse ada cakap suruh aku standby je coz anytime aku boleh melahirkan. Aku senyum je la. Apa lagi nak cakap kan. Dah tiba masanya, akan lahirlah seorang anak Adam ke muka bumi ini. Cuma yang aku harapkan anak ini sihat dan jadi manusia yang berguna. Amin.

Kalau anak ni lahir bulan ni (February), sama bulan la dengan mama dia. Owh, aku dah 28 tahun. Ini adalah HADIAH yang amat bermakna dalam hidup aku. Melahirkan zuriat dari kasih sayang kami yang telah tersulam sejak 10 tahun. Harap-harap zuriat ni dapat mengukuhkan lagi ikatan kasih sayang kami. Amin... Korang pun harap doakan yang terbaik untuk kami yer.

Info dari babycenter.com.my

 Sekarang ni aku dalam langkah berjaga-jaga. Nak pergi jauh pun takut. Mungkin ni last entry aku sebelum aku bersalin. Kat rumah takde internet, tak dapat nak update. So dua bulan akan datang akan menyusul entry pasal pengalaman bersalin dan anak.



P/S : Kepada reader yang follow blog aku, aku nak minta maaf seandainya penulisan aku ini ada menyakiti hati kamu. Doakan keselamatan aku dan baby semasa proses kelahiran nanti yer. Doa korang amatlah aku hargai

No comments:

Pink Cherry