35 minggu

 Harini aku genap 35 minggu kalau ikut kiraan doktorla.. Huisshh.. Pejam celik, pejam celik. Cepat betul masa berlalu. Rasa macam tak percaya dalam tak sampai sebulan lagi aku akan menjadi seorang Emak/Ibu. Tak sabar sangat nak tunggu saat tu. Harap semua berjalan lancar. Amin

Semalam checkup, semua ok. Cuma dua minggu lepas masa checkup, HB aku low. So doktor suggest aku makan ubat tambah darah. Kena beli kat Farmasi. Iberet Folic nama ubat tu. Aku makan sebiji je ubat tu. Hasilnya aku muntah-muntah sampai lembik. Masuk gak la ke wad bersalin kat Hospital Selayang kejap. Check jantung baby bagai. Yelah, badan aku dah lembik. Aku risau kot apa jadi kat anak aku. Yang En. Suami ni ingat aku dah nak bersalin. Belum lagi la sayang... Dia risau sangat. Alhamdulillah, pergerakan baby and jantung dia ok. Doktor kasi aku keluar hospital dan suruh aku berhenti makan Iberet Folic and continue makan Obimin je balik.

Sebenarnya antara faktor HB aku rendah sebab aku sejak akhir-akhir ni takde selera makan. Makan tu memang makan, tapi paksa sebab risaukan anak aku ni. Tapi makan sekadar tu jela. Tak sampai kenyang pun. Kesian anak mama... Masak pun aku dah malas. Bukan malas apa pun. Sebab kaki aku ni dah sembap. Kalau takat sembap takpe juga. Ni sampai sakit nak pijak. Kadang jalan pun pakai tumit. Kau hado?? So dalam seminggu tu boleh kira la berapa kali je aku masak. Selebihnya makan kat luar je la. Nasib En. Suami faham. Kalau tak faham, nasib diala. Makan jela burger dengan roti kat rumah tu.. Heheh.. 

Pergerakan anak pun sangat aktif. Perut pun makin membesar dan kejap herot ke kanan, kejap herot ke kiri. Anak aku buat kuak lentang dalam perut agaknye.. So sweet... Tapi kadang terkejut-kejut mak kau ni sebab kena tendang.
Aku ni bukan nak merungut, tapi cuma nak ngadu. Yelah, tiap orang lain yang mereka rasa masa mengandung kan..

Hari Ahad haritu adik sepupu aku bertunang. Nak tolong aku tak larat. So datang tengok apa yang patut je la. Tapi mak aku la banyak menolong. Segan pula aku tak dapat nak tolong. Mak sepupu aku ni adik kepada mak aku. Aku dah anggap diaorang macam mak bapak aku sebab aku memang sangat rapat dengan diaorang sejak kecil lagi. Kalau ada masalah pun diaorang yang banyak tolong family aku. Aku kahwin pun diorang yang berkampung kat rumah aku sampai la majlis settle. So kita share la gambar sikit

- Ni cousin aku -

Anak buah aku yang sangat gedik dan nakal

Yang baju melayu merah tu pakcik aku

Antara lauk yang sempat aku snap, lauk lain tak sempat sebab aku dah lapar

Cousin aku dengan tunang dia

hantaran perempuan ke lelaki color pink and lelaki ke perempuan color purple

Lagi hantaran

Sebelum aku sambung breakfast untuk second round, terimalah gambar mak buyung yang sangat lomantika de amor ni.. Jangan muntah ok..















Mak buyung dengan En. Suami


Sila muntah sekarang.. heheheh



No comments:

Pink Cherry