Hijrah


Suprised!!!!... Hana Tajima la sangat kan. Cantik kan style tudung dia. Bak kata orang, orang elok pakai apa pun elok. Kan?

 -Cer teka siapa -
Selamat Berpuasa kepada semua umat Islam. Hari baik bulan baik ni, aku rasa dah sampai seru untuk aku berhijrah. Lagipun umur bukan muda lagi. Banyak lak dosa aku suami tanggung. Kesian laki aku.. Ikutkan dah lama aku nak berhijrah, tapi biasalah. Bila kita nak buat suatu benda baik tu, ada je setan yang menghasut..Hew..hew..hew..

- Tadaaa... new me, hew...hew..hew.. -

Salah satu halangan nak berhijab ni ialah MODAL. Nak kena beli baju yang longgar sebab sebelum ni baju aku semua ikut badan je. Takkan kepala dah tutup badan macam telanjang lagi kan? Lepas dah beli baju, nak kena cari tudung yang sesuai dengan color baju kita pulak. Perempuan kan, nak kena pandai mix & match. Adoi la.. Jenuh aku spend duit gaji dan duit En. Suami kasi tiap-tiap bulan. Asyik ke Jalan TAR je la kerja aku tiap-tiap bulan. Sebab kat situ je aku dapat berjimat untuk beli tudung dan baju budget.

Dan halangan yang paling besar bagi aku ialah HATI. Hati mau kuat, takkan kejap pakai kejap nak buka lak. Dulu aku pakai juga, tapi masa study je la. Habis class je, pergi tandas Sogo dan terbanglah tudung kepala aku.. Tengok kawan pakai cantik, aku pakai juga. Bila rasa tak sesuai aku tak pakai balik. Kan ke tak bagus macamtu.

Sebelum ni ada gak En. Suami sound light2 kat aku suruh pakai tudung

"Setahun dah saya tanggung dosa awak"
"Awak kan dah jadi emak, tunjuk la yang baik kat Umar"

Emak mertua pun cakap gak.. "Cantik bila Jue pakai tudung"

Kakak Ipar merujuk masa pantang.. "Kan susah nak bertutup kepala dengan kain, elok kalau pakai tudung, takdelah susah"

So, harap-harap kali ini aku dapat berubah ke arah yang lebih baik. Banyak benda yang aku nak kena betulkan selain tutup aurat ni. InsyaAllah, aku akan cuba. Korang doakan la yer untuk kebaikan aku.





P/S : Masih mencari style apa yang sesuai untuk bentuk muka aku.. Haissshh...

No comments:

Pink Cherry