Anak Tak Sihat

Tadi pergi checkup Umar 10 bulan kat KK Selayang. Ramai pulak hari ni. Selalu tu tak sampai sejam setengah dah settle. Ni dari pukul 9.00am sampai pukul 11.15am baru settle. Nurse tu cakap sebab semalam cuti Maulidur Rasul. Jumaat lak Thaipusam. Sebab tu ramai. Macam biasa, ukur tinggi 76cm. Timbang berat pulak, 7.80kg. Dah turun. Aku terkejut la. Biar betul. Patutlah dukung tak berasa sangat. Kalau tak sebelum ni dukung je dah tak larat.

Macam mana tak turun berat badan Umar. Dia demam je dekat seminggu. Ni kena lak cirit-birit. Tak lalu makan dan minum susu. Kesian aku tengok anak aku. Tapi nak buat macam mana. Aku kena kuat, kalau tak siapa nak jaga dia. Bukan lah aku cakap En. Suami tak boleh jaga anak. Tapi taulah emak dengan ayah ni lain cara jaganya. Lagipun Umar sepanjang dia tak sihat memang cari MAMA dia je. Pantang aku bangun je mesti merengek. Sampai En. Suami jeles la sebab anak taknak kat dia. Biasalah, kalau kita tak sihat pun kita nak EMAK kita juga kan. Macamtu la kot Umar.

Apa-apa pun aku doakan semoga anak aku cepat sihat. Jauhlah anak aku dari penyakit pelik-pelik/merbahaya. Risau aku tengok zaman sekarang ni. Kecik-kecik dah penyakit pelik/merbahaya

Semalam beli benda ni. Koyak duit En. Suami. Konon untuk mainan dia lah. Tapi dia buat tak tau je. Antara TV dengan mainan ni, dia pilih TV lagi. Tapi time tu memang cerita favorite dia. Invention Story.


TV VS mainan








No comments:

Pink Cherry