Kadang-Kadang III


Kadang-kadang aku tak faham dengan pemikiran sesetengah individu. Kadang-kadang aku malas nak layan @ jaga perasaan mereka. Bosan bila memikirkan kerenah masing-masing. Letihlah kalau aku nak kena layan sorang-sorang . Sebab bagi aku, setiap orang ada perwatakan dan pemikiran sendiri..

Memangla kadang-kadang sangat menyakit dan menjelekkan hati kita sendiri. Kalau diikutkan hati nak je aku tembak sorang-sorang dengan senapang gajah. Biar lenyap satu-persatu di muka Bumi Allah ni. Hahahah…. Tapi kejam lah pula aku rasa. So layan kan je selagi mampu. Kalau dah tak boleh nak handle, aku wat tak tahu je ATAU aku akan menjadi Incredible Hulk. Marah kan saje. Mereka bukan budak untuk aku pujuk-pujuk atau kasi gula-gula supaya mereka dengar cakap aku. Kalau lah budak-budak yang buat aku marah, memang dah aku tangankan. Aku memang sangat garang kalau diikutkan. Aku tak suka orang buat aku marah. Sebab aku ni jenis manusia panas baran lah juga. Tapi cepat sejuk. Maybe ikut perangai sebelah ayah yang panas baran. Kalau aku tak suka kan sesuatu, aku akan cuba untuk berterus-terang. So taklah orang akan marah aku kemudian hari.

Sebenarnya aku nak cerita benda lain. Tapi aku rasa macam tak sampai hati. Tapi kalau tak cerita macam akan menjadi nanah dalam hati aku. Tapi (berapa banyak tapi daaa..).. Next time la aku cerita.


P/S: Rasa meluat pun ada bila mendapat tahu. Tapi masih dalam siasatan. Harap-harap bukan seperti yang aku dan orang lain fikirkan.

"The cure for boredom is curiosity. There is no cure for curiosity"

No comments:

Pink Cherry