...PerSEDIAAN KaHwin....Petua

Hurrrmmm..

Tajuk pun dah buat aku sangat gementar....

Awal bulan lepas aku menghadiri kenduri kahwin kawan sekolah menengah dulu. Majlis dia sangat meriah walau sederhana. Macam biasalah bila kawan kahwin, mesti jumpa kawan-kawan lama. Berborak-borak sampai nak makan pun tak ingat.. Aku ada la borak dengan seorang kawan yang aku dah anggap macam adik. Aku tengok muka dia sangat licin. Dulu tak pula macamni. So aku pun tanya la petua dia. Kacang Hijau...

Semalam aku teringin nak cuba petua dia, sebab memikirkan majlis perkahwinan aku yang semakin hampir ni. Dengan muka yang dah banyak naik jerawat dan parut jerawat. Aduhh..
Dah macam-macam produk yang aku cuba, tapi tetap sama. So aku cubala benda ni dulu. Kata nak jimat. Kalau pergi buat facial habis gak duit aku nanti...

Nantikan kesannya dalam sebulan dari sekarang..

-sebelum pakai masker kacang hijau-

-sebelum tidur-

Sesiapa yang nak cuba, ini ada cara-caranya

1) Kisar kacang hijau hingga halus
2) Tapis/ayak kacang hijau yang telah dikisar tadi
3) Ambil serbuk yang telah ditapis tadi sedikit dicampur dengan air. Jangan terlalu pekat atau cair. Tempekkan dimuka buat macam masker. (baki serbuk tu simpan dalam bekas kedap udara)
4) Tunggu hingga kering dan rasa macam kulit muka tegang
5) Basuh hingga bersih sebab kalau tak bersih takut sisa-sisa serbuk kacang hijau tu akan menutup liang-liang pori kita. Nanti jadi lain pula..
6) Lap muka sampai kering dan sapu tonner untuk kekalkan kelembapan kulit.


Selamat Mencuba!

No comments:

Pink Cherry