Badan aku yang manja..

Hurmmm..

Semalam aku MC.
Al-kisahnya...
Memang tiap-tiap minggu aku and officemate aku akan main badminton
Tapi lepas je Raya Aidilfitri, terus stop main badminton
Badan aku pun mula la cepat letih, lelemak degil dah start naik..
Hari Selasa malam tiba-tiba dia orang nak main badminton balik
Sebelum tu aku dah dapat rasa badan aku tak berapa sihat
Tapi niat di hati, maybe kalau berpeluh badan aku akan segar

Kebetulan masa main tu, group wanita hanya ada 3 orang termasuk aku
Yang lain masing-masing tak dapat datang sebab ada hal
Bayangkan court tu dah di booking untuk 2 jam. 8.00pm - 10.00pm
Kami ada 3 orang je. Kenala main single secara bergilir-gilir selama 2 jam
Penat dik non oiii..
Dahla perut mak ni tak makan lagi.
Mau masuk angin perut den..

Belum sempat pukul 10.00pm aku dah suruh En.Tunang jemput
Perut aku dah bernyanyi lagu rock dah ni.. Sampai order terus makan tak pandang kiri kanan

Keesokan paginya, bila aku bangun badan aku sakit sangat
So aku paksa En.Tunang bawa aku pergi klinik
Puas aku kena bebel dengan En.Tunang..
"Sapa suh awak main badminton??"
"Selalu pas main mesti awak sakit"
"Badan awak tu manja sangat, mengada"
Sakit telinga aku mendengar nya.. dahla aku tengah sakit ni.

Jumpa doktor pun kena bebel
"Macam mana saya nak kasi awak ubat, awak ni alergi ubat?"
"Dah tahu awak tak sihat, kenapa main badminton?"

"Tekak awak bengkak ni, minum air banyak-banyak"


"Doctor, tekak saya ni sakit sangat. Telan air dah macam telan kaca.. Badan saya ni dari bahu sampai pinggang dah rasa macam nak tercabut. Kepala saya lak rasa nak pecah ni doktor..Arrgghhh"
Thanks doc sebab bagi saya MC. Suruh saya rehat kat rumah

Balik rumah makan ubat, terus tidur..
Bangun habis baju basah sebab peluh. Dah gaya orang mandi pula.

Pagi ni bangun, mata aku bengkak dah gaya kena tumbuk pula
Sebabnya, aku alergi ubat. Tak tahu ubat yang mana
Malas nak pergi klinik balik, confirm aku kena injection punya..


P/S : Aku sangat TAKUT dengan jarum. Lepas kena injection aku mesti pitam. So kena berteman kalau kena injection..

1 comment:

Cik Bambam said...

parahnya ko.. lepas inject pitam ek?? erkkk..

Pink Cherry