Bahana Pengat Durian

Hurrrmm..

Aku halfday harini. Dahla aku selsema. Pastu kena cirit-birit pula
Pagi-pagi buta dalam pukul 1.30am aku terjaga sebab sakit perut. Siang tu memanglah aku makan banyak sangat. Nasi sebungkus, rojak buah aku sorang makan dan pengat durian bersama 2 keping roti. Agaknya perut aku meragam sebab makan banyak kot.
Tak sampai sepuluh minit perut aku buat hal lagi. Tapi disebabkan aku ngantuk, aku terus tidur.. Hahah.. Lepas solat subuh perut masih buat hal.. Apakah sebab itu??
Dalam pukul 8.00am, kawan office call aku tanya sama ada aku cirit-birit sama macam dia. Dan benda yang bermain dalam kepala kami ialah PENGAT DURIAN. Bagi mengukuhkan lagi alasan itu, aku tanya kawan-kawan lain. Dan alasan yang sama..PENGAT DURIAN

Ceritanya macam ni. Semalam bosnita (director wanita) kami buat pengat durian
Tak tahu la bila punya pengat, dia bawa datang office siap dengan 2 roti gardenia jumbo sekali. Aku memang hantu sikit dengan pengat durian ni. So dengan tak malu, aku orang pertama yang merasa pengat durian tu. Mula-mula tu rasa dia memangla pelik sikit. Tapi sebab ada rasa manis, aku teruskan juga makan. 2 keping roti juga lah aku makan. Nasiblah bosnita tu bawa lepas lunch dan perut aku kenyang lagi. Cer dia bawa sebelum lunch.. Mesti tak cukup setengah roti jumbo tu aku melantak. Tapi tak sampai 10minit, pengat tu dah berbuih...???


Ulasan aku : Aku rasa pengat tu dah lama. Sebab tak habis kat rumah, dia sedekah kat kami di office ni.. Hahaha... Kesian kami puan. Nasib tak keracunan. Kalau tak, puan tunggu surat saman saya.. Hahaha.. Apa-apapun thanks sebab sudi bagi kami makan.

1 comment:

Cik Bambam said...

dah basi ar tuh smpi berbuih weh! huhu

Pink Cherry