...PerSEDIAAN KaHwin.... Langsir Bilik& Baju Family







Hari Sabtu hari tu aku dengan my mum pergi Jalan TAR. Niat nak cari langsir untuk bilik pengantin dan Baju/Kain untuk family. My mum dengan tak berapa sihat pun gagahkan diri demi anak tercinta ni. Kesian my mum. Bila rasa loya nak muntah, dia berhenti gi toilet kat Nagoya. Aku lak sensorang cari kain langsir yang sesuai. Aku dah cakap kat my mum, kalau tak larat kita pergi lain kali. Tapi dia nak gak pergi.


Lepas masuk Nagoya, aku pergi cari kain ela yang jual borong belakang Masjid India tu. Puas cari, tawar, tak dapat harga yang aku nak, cari lagi kedai lain. Last sekali aku masuk Kedai Aria Collection. Okey kawan-kawan, aku nak bagitahu ni. Sesiapa yang rajin pergi Masjid India korang cari kedai ni. Nak budget harga untuk baju kurung, jubah, kain ela dan tudung. Aku suggest korang pergi kat sini. Kat sini SANGAT MURAH okey. Baju kurung kain cotton siap jahit manik kalau kedai lain harga dalam RM180.00, tapi kat sini harga dia dalam RM69.00 jer okey. Kain dia aku tengok sama jer macam kedai deret Masjid India dan Jalan TAR.

Okey, berbalik pada cerita aku, aku beli kain ela dalam 15 helai. Murah sangat. Siap dia bagi discount lagi. Dan mak aku dapat jubah manik-manik. Cer teka harga dia berapa??? Hahaha, murah gila.... Korang bahagi 2 harga jubah di pasaran okey... Jangan lupa okey, sesiapa yang nak baju murah-murah boleh pergi Aria Collection.

Lepas tu aku ingat nak pergi cari baju untuk adik lelaki dan ayah aku. Tapi tengok my mum dah tak larat sangat, kami pun balik la..

P/S: Thanks mak, sebab sudi teman Along pergi cari barang.. Love you so much

No comments:

Pink Cherry