Bowling


Dulu masa kat UniKL, kami diwajibkan ambil subject bowling untuk tambah kredit. Kira macam kokurikulum la ni masa sekolah dulu. Belajar pasal bola, pin dan sejarah bowling gitu. Kalau subject English bila time exam kena duduk dalam dewan and jawab paper English kan. Tapi exam bowling kau kena main bowling dan dapatkan sekurang-kurangnya 120 mata untuk lulus.Sejak habis study, itulah last aku main bowling. Dalam tahun 2007 kot.

Kat office aku ada Sport Club. Selalu juga lah dorang buat aktiviti macam main badminton, futsal dan bowling. So company ada sediakan budget untuk Sport Club. Antara lelaki dan perempuan. Budak lelaki selalu lah guna duit tu. Kami perempuan ni memang tak guna duit tu. Sebab sebelum kahwin ada gak aku main badminton. Lepas kahwin terus aku stop sebab aku nak focus untuk pregnant. Tak boleh nak lompat-lompat la konon. Lepas pregnant lagilah tak boleh sebab aku operate kan. Tahun lepas kami ada anjur Tournament Bowling antara Contractor dan Client. Itu pun aku tak main. Tak tahu kenapa bila sebut bowling je macam 'Oh no!' Macam fobia dengar BOWLING tu.

Tapi harini, aku excited sangat nak main bowling. Tadi masa lunch aku dan officemate pergi Selayang Mall main bowling. Gila excited. Sebab dah lama tinggal dunia bowling ni kan **macamlah kau terror sangat main bowling. Budget bagus Jue ni** sampai aku lupa macam mana nak pegang bola bowling. Hahaha.. Gila kampung aku rasa masa tu. Tiap kali turn aku, puas aku pusing bola pilih jari mana yang betul masuk lobang bola. Sebabkan masa lunch pendek je, so kami ambil 2 game je sorang.

Aku ni memanglah tak pandai main bowling pun. Cuma keseronokkan tu mengatasi segalanya.. Hahah.. Korang jangan gelak okay tengok markah aku. Gila sentap. Budak sekolah rendah lagi banyak mata dari aku. 100 pun tak sampai. Tapi kira okaylah kot sebab dah 7 tahun aku tak main **ayat cliche untuk sedapkan hati sendiri** Okay korang, sila tengok jer yer. Jangan gelak kan aku.

Muka aku yang sangat hepi dapat main bowling *gila jakun*

Markah 'sayur' untuk 1st dan 2nd game dari aku yang poyo
Gambar aku yang semakin mengembang *sebenarnya gambar ni yang kembang, bukan aku.* Uweekk

Sekian..





No comments:

Pink Cherry