Umar berjalan

Umar dah genap 1 tahun 1 bulan. Baru lah dia nak pandai jalan. Alhamdulillah. Jalan nak laju je. Kalau dah jatuh tu terus dia merangkak. Malas dah nak jalan. Tak apa lah sayang, slow-slow. Walau lambat lah juga **sebab mama dan ayah dah boleh jalan sebelum 1 tahun**, yang penting Umar boleh jalan dan explore dunia Umar sebaik mungkin. Waa.. rasa sayang nak hantar Umar kat rumah pengasuh. Mama kalau boleh nak berhenti kerja untuk jaga Umar. Tapi tak boleh. Sebab mama ada target. Mama target dapat beli rumah sendiri baru mama berhenti. 

En. Suami memang dah suruh berhenti. Tapi aku cakap aku nak beli rumah dulu. Sekarang ni menyewa. Mahal lah juga sewanya. Memanglah En. Suami yang bayar sewa. Dia kerja sendiri. Susah sikit kalau nak buat loan rumah nanti. So biarlah aku kerja dulu sampai dapat rumah sendiri. Lepas tu InsyaAllah aku nak buat business sendiri. Buat kerja kat rumah sambil anak kita jaga. Seronok tau dapat tengok anak membesar depan mata. Tu yang rasa sayang nak bagi orang jaga dia.

Ni video Umar berjalan. Abaikan rumah aku yang bersepah tu. Lapangkan rumah aku? Sebab sofa semua aku dah sumbat dalam bilik. So macam takde perabot je. Hihihi.. Rumah i tak chantek okay.. So jangan nak kutuk-kutuk **perasan macam orang nak tengok rumah kau kan Jue** Okay lah.. Itu je nak cerita.





P/S : Sorry lah, video tunggang-terbalik. Aku malas nak edit.


No comments:

Pink Cherry