Weekend KAMI

Hari Ahad semalam, ajak En. Suami jalan-jalan. Bosan duduk rumah. Kesian kat Umar. Asyik duduk dalam rumah je. En. Suami tanya nak pergi mana. So aku decide pergi tempat yang ada Food court sebab senang nak makan dan murah sikit. Aku kalau weekend memang malas sikit masak. Konon hari untuk berehat la. Tapi nan hado. Dah kata sebagai isteri dan emak, so ada je kerja nak kena settle. Membasuh, kemas rumah, iron baju, lipat baju, masak bubur Umar dan macam-macam lagi..

Okay, berbalik tempat yang ada Food court tu. Aku cakap pergi JUSCO, Wangsa Maju je la. Lagipun dah lama tak pergi situ. Sebab sejak dah ada KL Festival City ni, kami asyik la ke situ. Sampai je JUSCO kita cuci-cuci mata dulu. Mana tau leh cuci poket lepas tu kan.. Takde benda yang menarik **sedapkan hati padahal poket dah nipis** So marilah kita bawa Umar bergembira sambil mak apak dia ngendeng skali.

Mak apak pun hepi skali.. ngeh..ngeh..ngeh

Umar kalau dah naik benda bergerak-gerak ni susah nak turun. Tapi bila dah angkat dia tak nangis pun. Asal kau kasi dia naik tapi tak bergerak pun takpe. Dapat duduk dan pusing stereng pun jadilah.. Bagus anak mama. Ala, bukan dia pandai minta pun. Aku je saje tukar token dalam RM5.00. Bila nampak dia senyum tu kita dah puas hati dan gembira sangat. Betul tak ibu-ibu??

Bila dah habis main perut pun lapar. Marilah kita makan kat Food Court. Bila sampai kat Food Court aku tanya En. Suami nak makan apa. Kebetulan kat area Food Court tu ada Mc Donalds, Big Apple, The Chicken Rice Shop, Kenny Rogers Roaster dan macam-macam lagi. Korang nampak kan kenapa aku besarkan tulisan Food Court tu siap highlight lagi. Hahah.. korang tau En. Suami jawab makan mana? 

"Kita makan kat The Chicken Rice Shop la mama"

Aku dah highlight kat En. Suami makan kat Food Court. Dia boleh pilih Chicken Rice Shop. Dah lah time tu turn aku belanja makan. T_T makin nipis poket i. Tapi demi U sayang, takpelah. Makan lah kat mana pun. Asal U happy dan kenyang.

Ambil 2 set pakej ni.


Ini budak haaa, bila sampai duduk atas meja. Habis dia bersilat atas meja, berterabur sudu bagai. So awak duduk kat baby chair ni. Mainlah sudu tu puas-puas. Tak padan dengan isap puting, tapi ganas ini budak. Nasib dia nak duduk diam. Tapi tak lama lah. Bila dia rasa bosan. Mula lah dia main buang sudu atau apa yang dapat dia capai kat lantai. Nasib orang sekeliling faham ada budak kecik. Apa-apa pun mama dan ayah sayang sangat dekat Umar. Jadi anak yang baik yer sayang. So next week kemana kita?





No comments:

Pink Cherry