Umar oh Umar

Dah sebulan aku tak cukup tidur. Tak pernah-pernah aku kat opis tidur depan meja aku sendiri. Aku kan Receptionist. Meja depan pintu masuk. Gila apa aku leh tidur. Kalau client/customer datang, aku lak boleh bantai tidur. Buatnya boss yang masuk. Tapi disebabkan aku sangat mengantuk, aku tidur juga.. Hahah.. Ni semua gara-gara Umar.

Sejak dah masuk Umar setahun ni, dia ada perangai baru. Dalam pukul 3am sampai la subuh dia akan bangun dan ajak aku atau En. Suami bermain. Pepagi buta ajak main. Adoi la anak bertuah. Mama dan ayah kan kerja. Memang tak lah aku layan dia. Aku tutup semua tempat yang tak selamat, macam dapur dan bilik air. Dan aku sambung tidur tapi tidur ayam lah.. Aku dan Umar tidur kat ruang tamu sebab dalam bilik sangatlah bahang sejak musim panas yang takde hujan ni. So dia akan main sorang-sorang. Kejap ketuk TV, kejap ketuk meja. Lepastu dia hempas badan dia kat aku. Mau tak terkejut. Nasiblah mak kau takde heart-attack. Kalau tak, jam-jam tu gak aku gol. Hahah.. Sampai lah dia akan tidur sendiri sebab kepenatan dan boring takde orang nak layan dia main. Kesian anak mama. Tapi lagi kesian kat mama dan ayah sebab tak cukup tidur.


Ada tak anak korang macamni? Apa yang aku patut buat? Dah naik pening kepala aku ni sebab tak cukup tidur.. Umar oh Umar

Umar tak berjalan lagi. Cuma bertatih 5-6 langkah lepastu dia duduk. Dia nak bertatih ni pun ikut mood. Kalau takde mood, kau suruh la macam mana pun. Dia akan geleng kepala tanda takmau jalan. Dia rela merangkak dari berjalan. Tapi kat rumah pengasuh rajin lak dia berjalan. Maybe sebab ruang tamu rumah pengasuh tu sempit. Senang dia nak berpaut kat sofa. Kalau kat rumah aku, sofa tinggal yang 3 seater tu je. Yang lain aku dah sumbat dalam bilik. Sebab aku kan tidur kat ruang tamu. Semak je. So ruang luas. Dia penat kot nak berjalan. Takde tempat nak berpaut. Takpelah sayang, take your time. Mama akan tunggu sampai Umar pandai berjalan.

Okaylah.. Gambar takde, nanti aku update gambar. Pepagi buta nak amik gambar. tak koser aku.. Hahah..Assalam..


No comments:

Pink Cherry