Bunga Crepe

Hurrrmmm...


Semalam aku banyak review pasal bunga crepe(tisu). So balik kerja habis tisu mak aku guna untuk buat benda alah ni. Tapi biasalah, permulaan tu bunga berapa nak menjadi. Malam ajak En. Tunang pergi kedai bunga semata-mata nak beli crepe paper. Pergi minum jap dengan En.Tunang sebab tak nak dia fikir aku ajak dia keluar sebab nak beli benda alah tu je.

Balik rumah, terus amik gunting dan on lappy (sebab DIY bunga crepe aku save dalam lappy). Aktiviti gunting crepe paper mengikut saiz bermula. Melipat dan menarik...

(cara-cara pembuatan bunga crepe)



Dan..



Tadaaaa....

(jangan terkejut pula bila bunga jadi color lain, yang atas tu cara-cara nak buat bunga crepe yer)

Ni bunga crepe yang pertama aku buat dan tak seberapa nak jadi bentuk bunga. Lepastu aku try lagi dan letak banyak lapis pula. Bila time nak tarik tu kelopak dia banyak yang koyak. Almaklumla aku ni bukannya creative. Bayangkan budak kasar buat kerja perempuan. Alamatnya bunga crepe kedua aku buang. DAN aku masih tak menyerah kalah untuk buat bunga crepe untuk kali ketiga. Hasilnya.............







Tadaaa.....







P/S : Aku kena banyak mencuba ni. Sebab hasilnya tak boom de vaass lagi.. hehehe

No comments:

Pink Cherry