Singapore... Day 1

Hurrmm..

Setelah sebulan tidur tak lena,hari-hari search kat internet benda yang sama, baca blog orang, Akhirnya tiba hari yang di nanti. Pada 2/12/2012 pukul 12.30am kami bertolak dari office menuju ke destinasi yang di tunggu-tunggu. SINGAPORE. Perjalanan yang agak memenatkan coz siang hari kami bekerja dan tengah malam meneruskan perjalanan. Selepas check in kat Imigresen Singapore pada pukul 10.00 pagi, kami sepatutnya terus ke Sentosa Island untuk acara sukaneka keluarga. Tapi disebabkan hujan, kami terpaksa melawat kawasan di sekitar Sentosa Island. Dalam pukul 1.00 petang kami makan tengah hari di Hjh. Maimunah Restaurant.Makanan kat sini boleh la. Nak kata sedap sangat, tak juga. Tapi agak berempah dan pedas.

Dalam pukul 3petang baru kami mulakan aktiviti sukaneka di Sentosa Island. Pantai dia sangat bersih dan pasir yang putih. Kami dibahagi kepada 3 kumpulan yang mewakili Big Boss, Bosnita dan Boss Bo. Aku di kumpulan Big Boss. Macam-macam gelagat semasa aktiviti sukaneka berlangsung. Dan yang paling seronok apabila kumpulan Big Boss menang.. Hehehehehe.. Hadiah nya ialah alat elektrik seperti seterika dan pembakar roti. Cuma hadiah tu kena tunggu balik Malaysia nanti baru kasi sebab hadiah tinggal kat office.

Selepas aktiviti sukaneka, kami di bawa untuk makan malam sekali lagi di Hjh. Maimunah Restaurant. Selepas makan kami meneruskan perjalanan ke Night Safari untuk melihat aktiviti haiwan pada malam hari. Kat sini tak dibenarkan untuk tangkap gambar. Sebab takut flash camera akan membuat haiwan terkejut. Kalau tak guna flash macamana nak tangkap gambar. Dahla gelap, so aku terus simpan kamera dan menikmati pemandangan malam dan pelbagai jenis haiwan-haiwan kat situ..

Dalam pukul 10.00malam kami check in di Hotel 81 Joo Chiat Road. Hotel dia agak macam hotel budget kat Malaysia je.. Huhuh.. Tapi standard la, kita pergi negara yang duitnya kalau di convert 2 kali ganda dari duit Ringgit Malaysia, kita jadi miskin la. heheheh.. Sampai bilik, mandi-mandi, siapkan baju aku dan adik untuk esok dan Zzzzzzz...


Okey, esok sambung Day 2 pula yer, i nak balik dah. bubye...

No comments:

Pink Cherry