Sakit Lagi...

Hurmmm...


Semalam aku EL. Sebab aku tak sihat. Selesema, batuk dan sakit kepala. Bukan aku tak nak MC. Tapi MC untuk tahun ni je dah sampai 11.5 hari. Sebenarnya, tanpa pengetahuan yang menjaga kedatangan(Kak CT), aku dah kira MC aku untuk tahun ni. Sebenarnya hanya 10 hari je. Aku tak faham kenapa sampai 11.5 hari. Mana datang lagi setengah hari tu agaknya. Biarlah dia jawab sendiri nanti.

MC untuk setahun aku hanya 12 hari. Bagi aku definisi sakit tu ada banyak. Tak semestinya sakit hanya pada fizikal macam demam, batuk, selsema, cirit-birit dan sebagainya. Sakit pada mental juga adalah sakit. Bukan aku cakap aku gila. Stress, tension dan gangguan fikiran adalah salah satu dari sakit pada mental. Kadang-kadang aku MC bukan sebab aku demam atau aku sakit fizikal yang lain. Tapi sebab aku sangat stress dan tension. Stress dan tension dengan keadaan sekeliling, family, cinta dan kerja yang menyebabkan aku tak boleh nak tidur. Aku hilang mood dan selera makan. Sebab tu aku takde mood untuk jumpa sesiapa termasuklah pergi kerja. That why aku MC. Aku jumpa doctor yang memahami masalah aku. Dan doctor akan bagi aku rest untuk hari itu. So aku dapat MC.

Yang menjaga kedatangan dan orang lain tak memahami masalah aku. Mereka hanya nampak aku sihat pada fizikal dan gembira. Tapi tak nampak tekanan mental aku. Tambah-tambah aku nak kahwin. Banyak benda aku nak kena fikir dan buat preparation . Letih bila nak kena menjawab dengan semua orang.

Aku ingat bila aku EL aku leh rehat. Tapi ada orang karaoke la (oiiittt, suara kau sumbang sangat okey, katak nye suara lagi sedap), orang potong besi la(sejak bila pula rumah aku dekat dengan kilang besi ni?), budak-budak nangis la(mana la emak kau ni budak, napa la tak dipujuk anak korang tu. Lain kali jangan beranak banyak-banyak kalau tak reti jaga) dan macam-macam bunyi yang buat aku tak boleh nak rehat walau seketika

Kan seronok kalau aku dapat tidur/rehat walau sekejap dengan hanya bertemankan kicauan burung-burung yang merdu dan hembusan angin yang mendamaikan. Tolonglah walau hanya untuk seketika. Tapi hampa.. tetap bising dan aku tak boleh nak melelapkan mata dan minda aku untuk seketika.

P/S: Aku kena pindah dari sini cepat. Lama-lama aku boleh jadi gila. Takpun aku kena pergi bercuti di tepi pantai. Tapi sekarang musim hujan. Ombak bergelora. Maunya tetiba Tsunami menyerang. Innalillah.. huhuhu

No comments:

Pink Cherry