Musim Sakit

Hurmmm....



Semalam aku MC lagi. Dalam 2 bulan ni aku kerap demam. Hari Jumaat lepas aku time off 2 jam balik rumah awal. Tu pun ada seorang Engineer (En. Zul) yang sudi hantar aku balik. So terpaksalah kuda aku berhujan kat office ni. Sian si Kuda..

Malam En.Tunang bawa aku pergi klinik kerajaan sebab aku nak check darah. Lagipun demam aku kali ni buat aku takut sangat. Sebab sebelum ni aku demam tak pernah sakit kepala. Tapi kali ni aku demam, urat kepala aku rasa macam nak pecah. Lepastu aku cirit-birit,muntah-muntah dan sakit sendi. Macam tanda-tanda DENGGI.. Dahla aku alergi ubat. Nak tau baca SINI

Kat klinik

Doktor : Sakit apa ni?

Aku : Demam

Doktor : Demam je ke?

Aku : Sakit kepala,muntah-muntah, cirit-birit dan sakit sendi

Doktor : Dah berapa hari demam ni?

Aku : Baru hari ni.

Doktor : Last awak ada pergi mana?

Aku : Singapore

Doktor : Singapore??? (Sambil menjauhkan diri dari aku. Dia takut aku ada H1N1 kot.. haha)

Doktor : Tadi makan apa?

Aku : Takde makan apa-apa doktor. Doktor, saya ingat nak check darah boleh? Coz dalam 2 bulan ni saya kerap demam. Takut pula kena denggi.

Doktor : kalau awak dah nak check darah, boleh aje. Lepas check darah datang jumpa saya balik okey.

Aku takut dengan jarum sebenarnya. Sebab lepas aku kena injection aku akan pitam. Tapi demi kesihatan aku, aku gagahkan juga. Puas aku tutup mata. Akhirnya nurse tu cakap “Dah”.. Tak rasa apa pun. Aku je yang takut ngada. Hehehe.. Pergi jumpa doktor balik tapi Alhamdulillah darah aku takde janggitan denggi cuma darah aku ada kuman sikit (kotor). So doktor cakap kalau aku tak okey lagi 2 hari kena datang balik.

Tapi masalah selepas itu, aku kena diarea (cirit-birit) yang teruk juga la. 3 hari aku menanggung. Habis lemah segala badan. Nak makan pun takde selera. Turun 2kg berat badan aku… So kena maintain balik berat lepas ni..

P/S: Boss, boleh tak saya MC lagi hari ini. Coz perut saya tak selesa lagi la boss.. Huhuhu

No comments:

Pink Cherry