Makan Dorian


Hari ahad lepas aku dan kawan-kawan office berkonvoi ke Felda Gunung Bersout 3. Tujuan kami adalah memenuhi undangan En. Hasnol (oficemate) ke kampung beliau untuk makan durian.. Kami bertolak dari office pada pukul 9.00am dan breakfast di Hentian Rehat Rawang sementara menunggu kawan-kawan lain yang berjanji tunggu kat situ.

Dalam pukul 10.00am kami meneruskan perjalanan dan sampai di kampung En. Hasnol pukul 11.30am. Belum sempat salam tuan rumah aku dah makan dulu buah rambutan yang telah disediakan dalam guni. Hehehe.. Teruk kan.. Selepas berkenalan dengan seisi rumah, apa lagi. Acara kopek durian pun bermula. Masing-masing berebut nak makan durian walau tak sempat durian tu dibuka habis..

Aku ni jenis tak gemar sangat makan durian kacuk kan macam Musang King, Kucing Tidur, D24 dan macam-macam lagi jenis D atau nama-nama haiwan ni. Sebab cepat muak. Aku lagi suka makan durian kampung. Dengan isi dia yang manis-pahit-lemak tu. WOW... Lepas makan durian, makan pula rambutan. Lepastu sambung balik makan durian. Makan pula pulasan. Adoi.. Perut dah start panas. Tapi nafsu makan tu menguasai segala-galanya.. Hahahah..

Dalam pukul 12.30pm kami dijamu oleh tuan rumah dengan makanan tengah hari. Macam-macam jenis lauk kampung. Antaranya Sambal Tumis Petai ikan bilis, Masak Lemak Rebung, Ikan Goreng, Lauk Lodeh, Ulaman, Sambal cicah tempoyak, Sambal belacan buah Bacang, Sambal kelapa dan Daging Tumis. WOW.. Sedap sangat. Aku tambah 2 kali okey. Teruk nya anak dara. Tak senonoh.. Nak buat macam mana.. Sedap sangatttttttttt...

Pada pukul 5.00pm kami bertolak balik ke rumah masing-masing. Malam tu perut aku buat hal. Dah 3 kali keluar masuk toilet. Perut panas so kena cirit-birit. Tu lah, makan tak ingat.. Apa pun hari minggu aku sangat seronok..

P/S: Harap lepas ni En. Hasnol tak serik jemput kami...

2 comments:

YUS said...

Mak dah sebut2 dh.. nnt ajak lg.. heeee,....

-budakmusyuk- said...

ye ker? bestnye.. next time la pula.. sian kt mak mertua akak.. dahla kitaorg ramai.. heheh...

Pink Cherry