Puas hati dan sakit hati...

Hurrmm..

Seperti biasa, bila time mandi pagi kalau hujan aku mesti masak air untuk mandi. Al-maklumlah rumah aku takde water heater. Aku ni pula takut mandi air sejuk. Hehehe.. Tapi kalau air terjun yang sejuk boleh lak aku mandi.. Melalut pulak.. Okey, sambil aku tunggu air masak, aku iron baju. Biasalah, buat kerja last minute. Tu yang selalu masuk kerja lambat.

Bila air dah masak, aku campur air panas dan sejuk dalam baldi. Mestilah kena campur. Kalau tak melecur kulit aku kan.. heheh.. Lepas tu aku letak balik cerek elektrik tu kat board dia. Aku pulak boleh lupa yang cerek tu cap ayam (tapi ada logo SIRIM tau) dan suis plug dia aku tak tutup. Cerek tu automatic akan naik sendiri dia nye tempat tekan (aku tak reti nak sebut apa. ala yang bila nak masak tu kita kena tekan. Ni kat bawah ada gambar nye. Ke orang putih sebut automatic switch off??).

Okey, bila tempat tekan tu ternaik sendiri maknanya air akan masak balik. TAPI kan aku dah tuang air panas tu dalam baldi. SO dalam cerek tu kosong. Apa yang aku masak??

Aku dalam bilik air, mak aku tanya samada aku masak air balik ker. Aku jadi pelik la. Bila pulak aku masak air. Aku terus keluar cepat-cepat. Tengok rumah dah berasap. Tengok cerek tu dah melebur. Sebab luar dia kan plastik. Jahanam cerek aku...

Tapi aku puas hati sebab lepas ni pandai-pandai la yang kat dalam rumah tu masak air kat dapur gas. Aku beli untuk kesenangan mak aku. Tapi masing-masing malas nak masak. Sampai jug air masak kosong. Kesian kat mak aku. Nak kata kecik, kat rumah tu semua dah besar. Cuma MALAS. Padan muka korang..

Tapi aku sakit hati sebab cerek tu aku yang beli, last-last aku yang jahanam kan sendiri. Melebur duit aku. Next time aku beli yang branded sikit dan letak dalam bilik. Bila mak nak guna je aku keluarkan (jahat kan aku)... Hahahah..


P/S : PERTAMA : aku bersyukur sebab semua (rumah, orang) selamat walau cerek tu jahanam.

KEDUA : Jangan percaya lepas ni pada cop SIRIM. Menci makk nokk..
Pink Cherry