Singapore... Day 2

Hurrmm..

-map dalam USS-

Semalam takde mood nak update. So hari ini aku sambung trip ke Singapore untuk hari kedua. Post aku kali ni agak panjang gak, so sesapa yang nak berak boleh gi berak dulu. Takpun siapa-siapa nak muntah, sila keluarkan cepat. Atau anda boleh muntah lepas baca post ni. Hahah.. Okey, mulakan..

Bangun pagi kami breakfast di restaurant Hjh. Maimunah lagi. Maybe restaurant ini sangat famous bagi orang Islam yang melancong ke Singapore. Menu untuk pagi ini adalah lontong dengan sambal goreng dan kuih-muih. Sangat sedap okey. Tapi disebabkan perut aku tak berapa selesa, jadi aku makan sedikit untuk mengalas perut.

Selepas breakfast kami meneruskan perjalanan ke destinasi utama kami iaitu Universal Studio Singapore(USS). Yeaaaa.. Sampai je USS sementara menunggu tiket dari tour guide, kami tak melepaskan peluang untuk mengambil gambar di depan globe USS tu.. Macam-macam posing yang kami pose.. Maklumlah, teruja sangat..

First permainan yang kami main adalah Madagascar: A create Adventure. Mainan ni sesuai sangat bagi kanak-kanak sebab ia mengisahkan perjalanan haiwan-haiwan ini seperti Alex(Singa), Marty(kuda belang), Helman(zirafah), Gloria(badak) dan sebagainya. Siapa yang pernah tengok cerita Madagascar, mesti tahu jalan cerita ni.

Selepas tu kami pergi ke New York Zone iaitu Lights! Camera! Action. Kat sini kita dapat mengetahui belakang tabir pembikinan setiap filem. Memang nampak sangat real okey. Kagum sekejap. Keluar dari situ kami bergegas lari ke Transformers The Ride (The Ultimate 3D Battle). Beratur la kami sepanjang-panjangnya. Dekat sejam beratur barulah kami dapat naik train. Kat sini sangat best. Aku menjerit tak ingat dunia sebab ada satu scene tu robot tah apa nama (sebab aku tak minat tengok transformers, tu yang tak tahu nama apa. Yang aku tahu si kuning Bumblebee tu.hehe..) jatuh dari bangunan. Memang sangat real. Seolah-olah aku yang jatuh bangunan. Habis nafas la aku menjerit. Hihihi..

Mesti korang bosan kan membaca post aku yang ni (ada orang follow ke??).. Tapi aku nak gak cerita walau takde siapa pun yang baca. hahahha... Okey, selepas tu aku pergi main Accelerator di Sci-Fi-City Zone. Ala, mainan ni macam main cawan pusing je. Tapi taklah pening pun.. Sementara tu bagi yang berani dalam group aku, dorang main Roller Coaster Cylon. Bagi aku yang tak berapa nak berani ni mainan budak-budak sudahlah.. hahha.. Tak berani la teman. Bior la deme nak cakap teman penakut pun. Teman rela, asal teman main tak putus nafas. Yang tak boleh tahan, adik aku yang berumur 11tahun tu main menatang ni. Wat malu aku jer.. Hahah.. Penakut kan.. Lagipun aku ada Asma. So di kecualikan main menatang tu. Kang turun je aku dah biru. Kan naya namanya.. huhuh..

Kami meneruskan lagi misi di Water World Zone. Kat sini kita dapat melihat persembahan menarik. Macam perang-perang pun ye juga. Sebelum mulanya persembahan, adalah dalam 3orang crew/pelakon cerita ni main tembak-tembak air pada penonton. Siap ada yang bawa payung dan baju hujan. Penonton yang duduk stage depan habis basah.. Nasib aku duduk kat belakang. Selamat..

Lepas habis persembahan ni, kami melihat jam. Dah pukul 4.30pm. Kami belum makan lagi. Banyak permainan yang belum main. Dah janji dengan tour guide nak berkumpul balik pukul 5.30pm. Sebab tak nak ketinggalan untuk menyaksikan Song Of The Sea. So kami buat keputusan untuk pergi makan dulu. Kalau sempat baru la kami main mainan yang selebihnya.

Selepas makan tengok jam balik, dah pukul 5.15pm. Memang tak sempatla nak main lagi. So kami singgah di kedai souvenir USS untuk beli apa yang patut. Selepas tu kami check out dan berkumpul semula di globe USS untuk menuju ke tempat makan sebelum pergi menyaksikan persembahan Song Of The Sea.

Dalam pukul 7.00pm kami sampai di tempat persembahan. Kami diberikan baju hujan secara percuma sebab pada masa tu hujan. Kami terpaksa menunggu dalam hujan selama 40minit sebab persembahan pada pukul 7.40pm. Habis basah kasut dan seluar aku walau pakai baju hujan. Tension je. Tapi okey lah persembahan tu... Habis persembahan kami bergerak balik ke hotel. Dan ZZzzzzz.... Kita sambung Singapore... Day 3.. Hahaha.. So boleh muntah sekarang. Siapa yang tahan berak atau kencing tu dah boleh pergi toilet..


P/S : minta maafla yer kepada yang sudi membaca blog saya ni yer. Panjang lebar untuk kali ni. Harap anda tak bosan. Tapi saya cuma nak share pengalaman saya pergi ke sana jer.. heheheh.. takde niat lain pun... (T_T)

3 comments:

Cik Bambam said...

ade jek yg baca..aku lar! ahahha.. bestnya weh! aku nk pergi USS jugak! huhuhu.. toilet susah x weh?

-budakmusyuk- said...

Cik Bambam

Thanks la bam sbb sudi baca aku nye blog.. tentang toilet.. toilet kt sna sgt bersih dan senang je. byk sediakan tisu. Kalo ko g USS, kt sebelah game Accelerator ada toilet yg ada pili air. tu pun hujung sekali sblah kiri.

YUS said...

jue..... akak nk gmbo yg ramai2 tu.....

Pink Cherry